Číslo distributora: 8107504
Distributor: Pavel Martínek
Kontakt:
+420 602 885 731
Adresa: Bryksova 947/21 198 00 Praha 9
IČ: 76207251
Košík

Cesta parfému od parfemisty po parfumerii


Proč parfém v běžné parfumerii stojí 2 až 3 tisíce korun?



Parfém se samozřejmě neprodává sám o sobě a je vynaloženo mnoho úsilí na vybudování marketingového procesu. Parfémy, které si v parfumerii koupíte si nevyrábějí stejnojmenní výrobci..Tzn. Hugo Boss nemá továrnu, kde vyrábí svoje parfémy. Ani Lacoste,Gucci,Armani…. Vše pro ně vyrobí externí výrobci ve svých továrnách.

Parfemista, který parfém vytvořil a firmu DROM, která vonnou esenci vyrobí můžeme vynechat neboť oni se na výsledné částce za parfém podílejí jen několik desítkami korun. DROM je jeden z největších producentů, na výrobu vonných esencí, na světě. Nevyrábí jen vonné esence do parfémů, ale i do aviváží, šampónů, zubních past, vonných svíček a všeho možného co všude kolem nás vonní. Roční objem prodanných voných esencí firmou DROM je přes 20 000 tun.

Poté přichází výrobce, ale ani u něj se cena příliš nezvedá, je to kolem 40 – 50 kč, neboť on jen smíchá vonnou esenci s lihem. Čím větší množství vonné esence v lihu, tím více procentuálně silnější líh. Díky těmto poměrům se mění i vlastnosti parfému.

Výrobce ale už naplní parfém do exclusivního flakonku, protože obal silně ovlivňuje prodej. Flakonek navrhnul né ledajaký návrhář, nechal si za něj dobře zaplatit. Existuje mnoho společností, které se specializují na výrobu obalů. Flakonek může být broušený, tudíž výroba není nejlevnější a rázem se dostáváme k tomu, že už zde se cena zvedá o cca 500 Kč.

Následují mnohamilionové odměny celebritám, které výrobce parfému oslovil, aby parfému propůjčili jméno.
Zde se cena zvedá o cca 300 – 500 Kč. Platíte značku parfému.

Reklama, její podíl na ceně výrobku je závratný!
Na reklamě na nový parfém běžně pracuje v Holywoodu 20-30 lidí po dobu 2-4 měsíců. A poté se spustí obrovská reklamní kampaň.
V každé zemi běží jiný shot, neboť v každé zemi mají lidé jinou mentalitu.
Všichni víme, že půl minutová reklama v TV stojí statisíce.
Na světě existuje kolem 30 módních časopisů, které jsou ty lepší a jelikož každý člověk čte jiný, tenhle čte jeden, tamten druhý, musí být reklama v každém z nich. A takhle by jsme mohli pokračovat dál a dál. Jednotlivé parfémy využívají tváře známých modelek nebo filmových hvězd jako tzv. „tvář parfému.“

Ve velkoobchodě se cena příliš nezvedá.

Maloobchod (parfumerie) často bývají umístěny na exclusivních místech s velkým nájmem. Parfémů neprodají mnoho a tudíž jejich marže je běžně 100%.
Výsledek? Cena původně levného parfému v průměru 2000 Kč.

Než se parfém dostane v parfumerii do poličky, stojí to 40 – 60 milionů.



Ale odměna ve formě úspěchu se bohatě vyplatí. Má-li parfém opravdový úspěch, může se stát klasikou, a to je nejvíce užívané slovo současných dní, které by mělo být spíš bráno jako pocta parfému, který překonal módní proměny a setrval na trhu přinejmenším jednu generaci. Koupíte-li ještě dnes parfém, který používala vaše matka jako mladá dívka, buďte si jisti, že to je určitě velmi dobrý parfém.

Kam můžete pokračovat